Zakwas buraczany

Sprawdzony i bardzo smaczny przepis na zakwas buraczany.
Podczas fermentacji buraków powstaje prawdziwy napój mocy, który dodaje
Jak go przygotować?
Zobacz to proste 😊

energii, reguluje przemianę materii,wspomaga leczenie anemii, obniża poziom cholesterolu, działa jak antybiotyk, korzystnie wpływa na mikroflorę jelitową.

Składniki
° 2 1/2 kg buraków
° 3 litry wody
° 5 ząbków czosnku
° majeranek
° 1/2  łyżki soli himalajskiej.
° liść laurowy
Sposób przygotowania
Przygotuj duże naczynie.
Buraki dobrze wyszoruj,obierz i pokrój w plastry.
Ułóż w garnku i zalej wodą tak by wszystkie były przykryte.
Dodaj przyprawy i czosnek i postaw na 5-6 dni w ciepłym ciemnym miejscu.
Przykryj ściereczką by oddychało a nie dostały się muszki z zewnątrz.
Po 2-3 dniach pojawi się piana – zbierz ją czystą drewnianą łyżeczką,a następnie zamieszaj całość.
Na koniec kuszenia odcedź buraki,przelej zakwas do szklanych butelek i wstaw do lodówki.
Wypróbuj koniecznie i przekonaj się o jego cudownych właściwościach.
Smacznego!!
Pozdrawiam serdecznie.
Bożena

Bożena

Witam . Nazywam się Bożena Krasoń , jestem certyfikowanym dietetykiem, promotorem zdrowia i naturoterapeutą. Moją pasją jest gotowanie,jak również promowanie zdrowego stylu życia. Jestem autorką dwóch e-booków w tym temacie. Prywatnie jestem matką, żoną i babcią cudownej ośmioletniej Michaliny.. Jeżeli tu jesteś to znaczy, że masz ochotę na zmiany i to jest dobre miejsce dla Ciebie. Jest mi ogromnie miło Cię gościć i może nawet uda mi się zaszczepić w Tobie małe zmiany? Pozdrawiam serdecznie.

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. Unknown pisze:

    Dziękuję za przepis co rok sieje buraczki ale zakwasu nigdy nie robiłam czas spróbować

  2. Serdecznie polecam jest pyszny i zdrowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *