Chleb z nasion

 

 

 

 

 

 

Witajcie,  ostatnio  tyle  się  dzieje  że  nie   nadążam  wrzucać  przepisów.

Dziś  przepis  na pyszny  chlebek  z nasionami  ,przepis  nie  jest  mojego  autorstwa  bo  dostałam  od  znajomej  ale  pyszny  jest  i   chcę  Wam  go  tu   zostawić.

Ktoś  mi  powiedział  że  pyszny  ale  strasznie  kaloryczny  ,więc  owszem  cały  chlebek  ma  około  1800 kcl  ale prawdą  jest  też  że  wychodzi   z niego  około  20 kromeczek  po  92 kcl  każda  i fakt  jest  taki  że  nie  zjadamy  całego  chleba  na  raz  ,a  mamy  bardzo  zdrowy   zamiennik  normalnego  chleba.

Więc  wniosek  prosty  warto ?  oczywiście  że  tak !!!!!

Kilka  słów  o  wartości   niektórych    składników.

Płatki  owsiane –  pomagają  utrzymać  wagę , obniżają  poziom  cholesterolu  dbają  o serce,  stabilizują  poziom  cukru  we  krwi  ,  mają  niski  indeks  glikemiczny  zawierają   między  innymi   dużo  magnezu  potasu  a także  tryptofan .

Nasiona  lnu  –  zalet  ich  nie  sposób  wymienić  w jednym  zdaniu  ,są  źródłem  dobrych  kwasów  tłuszczowych  Omega 3 ,witamin,potasu,błonnika,  białka .  Nasiona  zawierają  duże   ilości  lignanów  które  neutralizują  działanie  wolnych  rodników ,  które  odpowiadają  za  starzenie  się  organizmu , regulują  gospodarkę  hormonalną zmniejszają  ryzyko  zachorowań  na raka.

Nasiona  słonecznika –  źródło  witaminy  E , skarbnicą  fitosteroli ,obniżają  poziom  cholesterolu , chronią  przed  chorobami  serca  i rakiem znalazły  również  zastosowanie  w  walce  z  miażdżycą.

Pestki  dyni  –  cenne  źródło  witamin  i  składników  mineralnych oraz  zdrowego  oleju  roślinnego  zawierającego  nienasycone  kwasy  tłuszczowe. Ogromne  wartości  prozdrowotne.

 

Składniki

 

  • 300 g  płatków  owsianych
  • 500 ml  jogurtu  naturalnego  u mnie był  bez  laktozy
  • 1 łyżeczka  soli
  • 1 łyżeczka  miodu
  • 1 łyżeczka  sody
  • 1 szklanka    nasion  tych  które  lubicie dynia, słonecznik , siemię  lniane   u mnie szklanka  wynosi  200 ml

Przygotowanie

Wszystkie  składniki  dokładnie  wymieszać  . Do pieczenia  najlepiej  użyć  keksówki  ,którą  wcześniej  należy  wyłożyć  papierem do pieczenia.

Nasze ,,ciasto ,, wyrównać  łyżką .

Piec  w temperaturze  180  stopni  przez  50  minut.

Wyciągamy  chleb  z  piekarnika  odklejamy  papier  i  kładziemy  na  ruszcie  do  wystygnięcia.

 

Cieszymy   się   smakiem   i  wcinamy  z apetytem.

Wypróbuj  i daj  znać  jak  Ci  smakował,  będzie  mi  miło.

 

Pozdrawiam

Bożena

 

 

 

Bożena

Witam . Nazywam się Bożena Krasoń , jestem certyfikowanym dietetykiem, promotorem zdrowia i naturoterapeutą. Moją pasją jest gotowanie,jak również promowanie zdrowego stylu życia. Jestem autorką dwóch e-booków w tym temacie. Prywatnie jestem matką, żoną i babcią cudownej ośmioletniej Michaliny.. Jeżeli tu jesteś to znaczy, że masz ochotę na zmiany i to jest dobre miejsce dla Ciebie. Jest mi ogromnie miło Cię gościć i może nawet uda mi się zaszczepić w Tobie małe zmiany? Pozdrawiam serdecznie.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *